Vraj bola policajná akcia na cestách

Za ostatných 6 dní som najazdil vyše 1200 km, policajtov som videl 2X. Raz, to tankovali a druhýkrát merali pred kruhákom v Nitre (v smere od Zlatých Moraviec k diaľnici), kde každý musí chtiac-nechtiac pribrzdiť a chodcov široko ďaleko neuvidíš. Čechom to dokonca už aj štatistiky jasne hovoria:

Tragický říjen trápí Tržila i proto, že si sliboval mnohem lepší čísla. Dopravní policisté v posledním čtvrt roce vtrhli do ulic a odhalili vůbec nejvíce přestupků. Evidovali jich celkem 190 tisíc. Jen pro srovnání – například počet dvoubodových přestupků narostl oproti prvnímu čtvrtletí o více než polovinu.

Říjen byl podle nové statistiky jedním z nejtragičtějších měsíců za poslední roky. Říjnové dopravní nehody si vyžádaly 97 životů, což je letos zdaleka nejvíce.

Policie rekordně pokutuje řidiče, agresivity ale neubývá – iDNES.cz

Ešte sa aj chvália tým, ako stále viac a viac času zabíjajú vyberaním pokút a udeľovaním bodov.

Takže, myslíte, že sa vyčerpali všetky možnosti a policajti už konečne začnú konať rozumne a začnú skutočne dopravu riadiť a poučovať, alebo budú stále len vyberať  príspevky (pokuty) na uživenie mašinérie na inkasovanie príspevkov?

Vybratie pokuty je represia v momente, keď už sa zlé stalo a v 90% prípadov sa ten výherca možnosti prispieť na chod polície pozerá, ako ostatní na tom istom mieste naďalej porušujú predpis.  A to je celé zle a jasná ukážka, ako to nefunguje. Spomeňte si na to, keď budete platiť svoju výhru.  Alebo platíte za niečo absurdné, alebo policajti nie sú schopný urobiť skutočne účinné opatrenie na ochranu tých, kvôli ktorým si myslia, že tie pokuty práve na tom mieste vyberajú.

Koľkokrát ste si povedali: „Musím pribrzdiť, lebo tu zvyknú merať„? A koľkokrát: „Tu musím pribrzdiť, lebo sa mi to značka prikazuje z určite dobrého dôvodu.“

Žijeme v 21. storočí a cesty sú obsypané statickými značkami, ktoré 80% dennej doby sú výsmechom.  Značky, ktoré majú autoritu ako strašiak do maku. A keď aj máme dynamické značky, tak ich riadia ľudia, ktorý pre istotu nechajú na bratislavskom okruhu 90 km/hod pri premávke piatich áut na kilometer. Prečo to tak je? Vysvetlí nám to niekedy polícia tak, aby sme to všetci chápali, že je to dôležité? Pretože len po tom vysvetlení to bude mať skutočne zmysel.

Prečo nie je v Sitine úsekový radar?!? Človek, čo tam vletí 130 ak ostatný idú 80 je vrah. Prečo ho nie sú policajti schopný zmerať? Každého!!!

Keď v Čechách rozbehli kampaň televíznych šotov, ktoré jasne a zrozumiteľne ukázali ako taká dopravná nehoda prebieha a ako dopadne, vzbúrili sa ľudia, že je to drastické. A že by to nemali deti vidieť… Hm, ja by som napríklad privítal šot, ktorý by mi jasne vysvetlil, že celodenná a celoročná 90 na bratislavskom obchvate je dôležitá rovnako, ako pripútať decko do sedačky aj pri jazde na 100 metrov. Prosto to nechápem. A ako mám dodržiavať niečo, čo nechápem, k čomu nemám žiadnu pozitívnu motiváciu o čoho ciele sú mi úplne neznáme?

Už by to mali pochopiť aj policajti, že nie je spoločenská objednávka na ich vystávanie pred značkou koniec obce, či meranie rýchlosti 10 metrov pred nechráneným prejazdom cez železničnú vlečku do skrachovanej fabriky.

Na konci 80. rokov bol pomaly pred každou trochu ostrejšou zákrutou les spomaľovacích značiek (80+60+pozor zákruta). V 90. rokoch akoby razom pomizli. No začínam mať pocit, že sa opäť začínajú  vracať. Navyše aj na miesta, kde z toho akurát noha na plyne bolí. Môže aj 100x mať ten, čo to tam osadil pravdu, ak tá pravda nie je 24 hodín zjavná, tak osadenie takejto značky škodí. A táto škoda sa zdupľuje, keď práve na takýchto miestach sa stávame  nedobrovoľnými výhercami možnosti prispieť. Tým sa stále viac a viac utvrdzujeme, že my sme tu pre dodržiavanie značiek a nie značky pre nás. A keď raz, náhodou, bude nejaká značka osadené zmysluplne, tak ju klišovito odignorujem. Neveríte?

Koľkokrát pribrzdíte až na 80 na diaľnici D2 pri tých odpočívkach? A koľkokrát to bolo preto, že skotočne z nej vychádzalo auto? Alebo 60 okolo autobusových zastávok v poli? Prečo vychádzajúce auto nezopne spínač a nezačne podľa potreby blikať značka, ktorá upozorní práve prechádzajúcich šoférov a ostatným dá pokoj? Prečo si autobus pravidelnej linky nie je schopný pozapínať tie spomaľovacie značky a pri opustení zastávky ich zas vypnúť? Prečo si ich nemôžu zapnúť chodci podobne ako sa zapína semafor?

Ako sa staviate k značkám v reflexom oranžovom podklade? Nemám ich rád, pretože z obyčajných robia značky druhej kategórie. A na niektorých miestach dokonca značky neviditeľné.

Len tak mimochodom, tie tri pruhy na diaľnici od Trnavy do Bratislavy, tak tie tri pruhy sú všetky rovnocenné a stále platí, že sa jazdí v tom maximálne pravom pruhu. No v nedeľu bol pravý pruh skoro prázdny a v stredovom sa šlo 110 km/h a v ľavom som sa pomaly cítil previnilo, keď som na nešťastníka predo mnou v rýchlosti 120km/h zablikal. Veď on za to vlastne nemohol. A nebolo toho policajta, ktorý by sa po tej diaľnici preháňal a trochu to tam prečistil.

Áno, som múdri ako šalamúnove gate. Ako každý sa vyznám do dopravy a mudrujem o sto sedem. A každý z nás to bude robiť a bude to mať tragické dôsledky, kým to budeme robiť mi amatéri. Tak nech sa policajti konečne zobudia a začnú robiť to, na čo majú patent na rozum. Nech nás teda naučia jazdiť a tam kde treba, nech nás aj osobne usmerňujú.

P.S. Hlavne, že celoročne svietime, aspoň je vidieť ako prispievame k bezpečnej premávke.

2 komentáre pri “Vraj bola policajná akcia na cestách

  1. S odsekom o automatizácii značiek súhlasím, aj s tým, že na tom trojpruhu do BA sa vodiči nevedia správať, ale inak sa na to pozerám úplne, ale úplne inak.

  2. ja sa na to pozeram presne, tak ako autor… cele je to jeden buzerantsky stat, kde normalne pracujuci clovek platiaci dane prispieva do rozpoctu povinnymi pokutami…

Komentáre sú uzavreté.