Google v ohrození od inLinks.com

Viete ako sa pozná ohrozené zviera? Začne útočiť všetkými zbraňami, ale hlavne nepriamymi a zákernými.  Dočkáme sa udaní  Google na klientov služby inLinks.com len pre to, aby si tak Google ochránil svoj algoritmus na ochranu hodnotenia stránok? Viete si predstaviť ako SOI rieši problém skrytej reklamy na webe? A čo na to klub záhradkárov?

Via: Insidious New SEO Ad Product Will Be Hard For Google To Detect (Updated With Google Response)

Zaujímavé je práve to vyjadrenie Google, kde Matt Cutt poukazuje na to, že ak je niečo reklama a je to neoznačená reklama, tak:

I believe many of the unfair commercial practices directives apply through Europe, e.g. http://ec.europa.eu/consumers/rights/index_en.htm to prohibit misleading or aggressive marketing.

The reality is that accepting money to link to/promote/market for a product without disclosing that fact is a very high-risk behavior, in my opinion. Zdroj: Techcrunch.com

Nuž, isto si pamätáme tanečky okolo platených odkazov vrámci služby Text Link Ads. Google vtedy dokonca siahlo na PagerRank prémiovým blogérom. Ktorí sa verejne ohradili a Google im PR vrátil.

Google sa musí cítiť skutočne veľmi v ohrození a veľmi bezbranne, keď  sú na vonok prezentované takéto vyhlásenia s tak brutálnym medziriadkovým obsahom. A asi to tak bude:

Our latest Poll here at ProBlogger indicates that 31% of readers of this blog currently sell text links – so I’m pretty sure that there is a market for InLinks – but I’m sure there’s going to be lots of debate on this on in coming months. Zdroj: InLinks – TextLinkAds 2.0

Hm, 31% je skutočne dosť aj s prihliadnutím na obvyklú čitateľskú základňu problogger.com. Skutočne som zvedavý, ako sa bude ďalšia debata vyvíjať. Môj Google Alert dostal novú porciu kľúčových slov. A aj taký Google blog search pravdepodobne navštívim častejšie. Teda kým jeho relevantnosť výsledkov inlinks.com nerozvráti 😉

Nie je ten ich hodnotiaci algoritmus tak trochu za zenitom?  Keď si človek dá dohromady takéto nepriame naznačenia a tlak na personalizáciu, bez ktorej vyzerá SERP so svojimy univerzálnymi výsledkami skutočne divne… Len aby nám nezostala ako najrelevantnejšia časť SERPu tá hore a vľavo. Možno by to chcelo nejaký svieži výskumný vietor do princípov organizácie obsahu na sieti. Ale čo, Google ich kúpi a bude po probléme.

Súvisiace: Intextová reklama – Markeťákom sa darí kaziť internet na 23%

Zdieľať?

1 komentár pri “Google v ohrození od inLinks.com

  1. Ide len o dalsi z prejavov znameho faktu, ze ked je niekde nejaky hodnotiaci algoritmus, zalozeny na nepriamych prediktoroch… akokolvek by bol dobry, ked sa prediktory prevalia, ludia najdu sposob, ako ich okaslavat. A potom su z toho zavody v zbrojeni. Vylepsenie algoritmu, nove obidenie, dalsie vylepsenie, atd. Jedinou cestou von z tohto kruhu je utajenie prediktorov. Kedze sa zivim na strane vyvijacov modelov, utajovanie prediktorov je mojim kazdodennym chlebom… a rovnako aj odolavanie tlakom na ich prezradenie. :)

Komentáre sú uzavreté.