Ďalší svetový unikát na D1

Tak, vnútromestský obchvat Trnaslavy má ďalší svetový unikát: Všetci na povel brzdíme a odbočujeme!

Chápem, keď je dočasne pri odpočívkach kvôli spomaleniu pri výjazdoch z nich znížená rýchlosť. Veď človek pribrzdí, aby bezpečne mohli ľudia z odpočívky vyštartovať. A časom sú tie výjazdy predĺžené.

Ale prečo mám spomaľovať pred výjazdom z diaľnice na odpočívku, keď ja idem rovno a ten čo chce naozaj odbočiť si ma spomalí svojimi brzdovými svetlami?!? Že na D1 v Trnaslave je pri tých ultrakrátkych výjazdoch už povolená plná pálka 130 to nemusím už objasňovať. Ak by to tak nebolo, nebol by to svetový unikát.

Apropó plná pálka 130 po večeroch na D1. Nechcem byť zlým prorokom, ale mám pocit, že kombinácia značiek „Obmedzeenie rýchlosti na 110 km/hod“ + dodatková „5-19hod“ večer o 21:31 nerušia predchádzajúce obmedzenie rýchlosti dané v jazdných pruhoch.

Proste nás zas niekto dokonale šikanuje. (Pôvodne som chcel napísať „že to zas niekto dokonale skurvil“, ale nechcem byť vulgárny. )

A opakovane pripomínam jemné nuansy:

  1. Premenlivé značky slúžia na riadenie dopravy. Dodatková tabuľka „5-19 hod“ je šikana.
  2. Protihluková stena je obmedzenie hluku. Zníženie rýchlosti na 50 km/hod na vnútromestskej diaľnici s dodatkom „Omezení hluku“ je šikana.
  3. Kompletný záťah na všetkých prechádzajúcich a ich kontrola na alkohol je boj proti opilcom za volantom. Náhodné losovanie výhercov pokút je šikana.
  4. Prichytenie pri čine a udelenie pokuty na mieste  je výchova. Predvianočná pohľadnica z radaru na letnej dovolenke je šikana.

10 komentárov pri “Ďalší svetový unikát na D1

  1. Este som na D1 nebol ale zachytil som , ze pravy pruh zostane na povodnych rychlostiach a len stredny a lavy by mali ist 130.

    Moznosti manipulacie so znackami su nekonecne ale mat rozdiel 80tka a hned vedla 130… no neviem ale tymto sa len zabetonuju „stredovkari“ na mieste.

    Dokonca si myslim, ze ak by to bolo od prava 80/110/130, tak sa zasa vsetci prestahuju do laveho pruhu.

    V skutocnosti by som vlastne nechal 110 a popritom ukazal, ze ma zmysel a navozil tam mechanizmy, ktore prioritne vsetky odpocivadla upravia aby tam boli 400metrove pripojky a odpojky. Bohate mi na upozornenie bliziacej sa pripojky staci akasi vizualna zmena, napr. daju tam tie sipky na zachovanie odstupu, tie „tdtd“ vystupky, ktore ma „prebudia“.

    A… naco su na trase BA-TT tri motoresty (jeden bufet, jeden motorest a Zielenec) a to nepocitam tesne za BA je pumpa s velkym parkoviskom.

  2. Este som na D1 nebol ale zachytil som , ze pravy pruh zostane na povodnych rychlostiach a len stredny a lavy by mali ist 130.

    Moznosti manipulacie so znackami su nekonecne ale mat rozdiel 80tka a hned vedla 130… no neviem ale tymto sa len zabetonuju „stredovkari“ na mieste.

    Dokonca si myslim, ze ak by to bolo od prava 80/110/130, tak sa zasa vsetci prestahuju do laveho pruhu.

    V skutocnosti by som vlastne nechal 110 a popritom ukazal, ze ma zmysel a navozil tam mechanizmy, ktore prioritne vsetky odpocivadla upravia aby tam boli 400metrove pripojky a odpojky. Bohate mi na upozornenie bliziacej sa pripojky staci akasi vizualna zmena, napr. daju tam tie sipky na zachovanie odstupu, tie „tdtd“ vystupky, ktore ma „prebudia“.

    A… naco su na trase BA-TT tri motoresty (jeden bufet, jeden motorest a Zielenec) a to nepocitam tesne za BA je pumpa s velkym parkoviskom.

  3. dodatkova tabulka je preco sikana? – snad je dostatocne velka, ze to v tej rychlosti clovek registruje a nemusi sa na nu fixovat a tym padom sposobit nehodu.

    mimochodom, dodatkove tabulky s obmedzeniami rychlosti su bezne napr. pre nakladne automobily vsade vo svete, staci ist kuk do rakuska. (to samozrejme nijak nevyvracia tvoje tvrdenie o sikane)

  4. dodatkova tabulka je preco sikana? – snad je dostatocne velka, ze to v tej rychlosti clovek registruje a nemusi sa na nu fixovat a tym padom sposobit nehodu.

    mimochodom, dodatkove tabulky s obmedzeniami rychlosti su bezne napr. pre nakladne automobily vsade vo svete, staci ist kuk do rakuska. (to samozrejme nijak nevyvracia tvoje tvrdenie o sikane)

  5. Dusoft, toto je čisté nedorozumenie. Myslel som to tak, že na riedenie dopravy sa majú používať elektronické premenlivé značky, nie pevne definované časy formou dodatkových tabuliek. V tomto prípade tam bude často v sobotu od 5-10:00 nulová premávka, ale dodatkovú tabuľku operatívne nepremaľuješ…

    Proti dodatkovým tabuľkám nič nemám.

  6. Dusoft, toto je čisté nedorozumenie. Myslel som to tak, že na riedenie dopravy sa majú používať elektronické premenlivé značky, nie pevne definované časy formou dodatkových tabuliek. V tomto prípade tam bude často v sobotu od 5-10:00 nulová premávka, ale dodatkovú tabuľku operatívne nepremaľuješ…

    Proti dodatkovým tabuľkám nič nemám.

  7. to je diskutabilne. v idealnom svete by to tak malo byt. ale napr. ked som jazdil v USA, tak pri skolach boli dodatkove tabule k obmedzeniu rychlosti napr. 8:00-15:00, cize cas, ked tam su ziaci.

    samozrejme, ze v sobotu ci nedelu je tam to obmedzenie zbytocne.

    teda: ano, v idealnom svete by to bolo tak ako pises.

  8. to je diskutabilne. v idealnom svete by to tak malo byt. ale napr. ked som jazdil v USA, tak pri skolach boli dodatkove tabule k obmedzeniu rychlosti napr. 8:00-15:00, cize cas, ked tam su ziaci.

    samozrejme, ze v sobotu ci nedelu je tam to obmedzenie zbytocne.

    teda: ano, v idealnom svete by to bolo tak ako pises.

Komentáre sú uzavreté.